Milyen hibákat tapasztalhatunk, ha a generátor feladta a szolgálatot? 

Szerencsés az, akinek még nem volt dolga hibás autóalkatrésszel. A leggyakoribb hiba amivel találkozhatunk az a generátor, önindító és az akkumulátor hibája. Érdemes utána olvasni, hogy melyik tünet mire utalhat az autóban. Egyrészt elkerülhetjük a felesleges költségeket, másrészt gyorsabban megoldhatjuk a problémát.

  1. Lemerül az akkumulátor, pedig nem lett volna indokolt. ( Persze abban az esetben ha nem volt rajta hagyva fogyasztó). Ilyenkor ellenőrizni kell, hogy nem csak az akkumulátor öregedett-e el, mert az is okozhatja ezt a jelenséget. Amennyiben ezt kizártuk, és továbbra is fennáll a probléma, valószínűleg a generátor okozza a hibát.
  2. Ingadozik a fényereje a fogyasztóknak. ( kijelző, lámpa stb.) Ez a hiba is utalhat akkumulátor problémára, illetve generátor problémára is egyaránt. Érdemes ellenőrizni az akkumulátor feszültségét (átlag 12,4 V) és a generátor töltését is (14,5V). Ha a generátor nem megfelelően működik, az akkumulátor gyorsabban lemerül mint ahogy az akksi vissza tudná tölteni.
  3. Töltés visszajelző lámpa kivillan. Ez minden esetben jelzi, ha valami nincs rendben. Érdemes azonnal cselekedni, mert az akkumulátornak sem jó ha a generátortól nem kap elég töltést.
  4. Ciripelés, csattogás a generátor felől. Ezt a rendellenes csapágy hangot a szabadonfutó nem megfelelő működése okozza. A szabadonfutó feladata hogy a kisegítő szíjmeghajtástól érkező mechanikai energiát továbbítsa a generátorhoz, és a hirtelen ingadozásokat kiegyenlítse. Hirtelen gyorsításakor, vagy lassuláskor „szabadon fusson” ez a rész, elkerülve az egyenetlen terhelésből adódó kopást, zörgést, megcsúszást.