Ha elfordítjuk a kulcsot és halljuk a kattanást viszont semmi más nem történik, akkor valószínű az akkumulátorral lesz a hiba. Ha lemerül az akkumulátor, az nem önindító hiba, bár ekkor sem indul az autó. Ezt le kell ellenőrizni mielőtt elküldené az önindítót vizsgálatra.

Egyéb hibák leírása:

Az indítómotor hibái lehetnek, ha indításkor a bekapcsolt fényszórók ereje nem csökken:

  • Az indítómotoron laza a kábel ( szüntesse meg a hibát)
  • Kapcsoló hibája van, ezt fel kell újítani.
  • Indítómágnes tekercs szakadás, ezt fel kell újítani.
  • Szénkefe kopott vagy beragadt, ezt fel kell újítani.
  • Szénkefe rugó eltörött

Az indítómotor indításkor lassan forog és a fényszórók fénye halványodik, a hibák lehetnek:

  • Gyenge az akkumulátor, cserélni kell
  • Sűrű az olaj a motorban
  • Az indítómotor forgórész perselye elkopott, ezt fel kell újítani.
  • Zárlatos az önindító, ezt fel kell újítani.
  • Laza a kábel csatlakozás az akkumulátoron ( hárítsa el a problémát)

Az önindító forog de az autó motorja nem indul

  • A lendítőkerék fogaskoszorúja vagy az indítómotor fogaskereke kopott ( Járó motornál „ráindítózás” is okozhatja)
  • Az elektromágnes kapcsoló túl hamar kapcsol, ezt fel kell újítani.
  • Az önindító „Bendix-rendszere” megcsúszik, ezt fel kell újítani.

Az indítómotor nem kapcsol ki a gyújtáskulcs elengedése után sem, oka:

  • A kapcsoló érintkezői összeégtek, ezt fel kell újítani.
  • Az indítómotor fogaskerék fogai beékelődtek a lendítőkerék fogaskoszorújába, ezt fel kell újítani.